KA01 Výuka cizích jazyků v bakalářských a magisterských programech
Tato klíčová aktivita je zaměřena na realizaci inovací ve výuce anglického a německého jazyka na UPa, jejichž prostřednictvím bude tato výuka plošně standardizována. Cílovou skupinou této aktivity jsou studenti bakalářských a magisterských programů. Z hlediska obsahu inovovaných studijních předmětů je cílem této aktivity zvýšení transparentnosti v rámci studijní nabídky UPa, a to jednak ve vztahu k úrovním dle Evropského referenčního rámce (CEFR), tak rovněž ve vztahu k profesním potřebám studentů (studium obecného cizího jazyka, studium odborného cizího jazyka zaměřeného ekonomicky, studium odborného cizího jazyka zaměřeného technicky či absolvování specificky profesně zaměřených modulů v cizím jazyce). Vedle toho bude probíhat standardizace výuky anglického a německého jazyka prostřednictvím tvorby hodnotících nástrojů. Zde se jedná zejména o vytvoření databanky testovacích položek, ať již na úrovni obecného jazyka (testovací položky pro plošné rozřazovací testy a pro průběžné hodnotící testy) či na úrovni odborného jazyka (testovací položky pro jednotlivé oblasti odborného jazyka dle profesního zaměření studentů), rovněž o stanovení integrovaného formátu komplexního jazykového testování, jehož praktické využití proběhne jednak v rámci zkoušek z jednotlivých studijních předmětů anglický a německý jazyk, tak i dále při ověřování jazykové úrovně u studentů vyjíždějících do partnerských zahraničních institucí. Záměrem projektu je rovněž vytváření a využívání takových hodnotících nástrojů, které budou dlouhodobě podporovat procesy učení se cizímu jazyku (např. portfolio). Na základě pilotáže realizovaných inovací vždy proběhne jejich důkladné vyhodnocení, následované zařazením příslušných úprav. Získaná zpětná vazba poslouží i jako základ pro plánované vytvoření materiálu charakteru metodiky didaktických postupů v rámci cizojazyčné výuky na terciární úrovni vzdělávání.
Aktualizoval: Zuzana Bezdíčková (5. dubna 2012, 09:03)

