Sociální poradenství

 
Sociální poradenství si klade za cíl realizovat provoz odborného pracoviště, které nabídne studentům důvěrnou, nestrannou pomoc a potřebné informace, které budou přispívat k řešení jejich problémů (nepříznivé sociální, případně psychosociální situace).
 
Nepříznivou sociální situací je pro potřeby poradenství myšleno oslabení nebo ztráta schopnosti řešit problémy běžného života. Důvodem může být například nepříznivý zdravotního stav, krizová životní a sociální situace, rizikové životní návyky a chování, život v sociálně znevýhodňujícím prostředí apod.
 
Poslání sociálního poradenství lze ve stručnosti charakterizovat přibližně takto: „Poskytnout podporu, pomoc a informace všem osobám, které pomoc vyhledají a nedokáží svůj problém řešit za pomoci vlastních sil či prostřednictvím své přirozené sociální sítě (rodina, přátelé) a neorientují se v možnostech adekvátní pomoci ve městě Pardubice.“ Jedná se zejména o orientaci v problému a další směrování osoby na konkrétní odborné služby v Pardubicích. Zde je na místě zdůraznit, že poradna nefunguje na principu pedagogicko-psychologického či studijního poradenství, ale funguje na principu poradenství sociálního.
 
Cíle poradenství:
  • Vytvářet prostor pro poskytování bezplatné, důvěrné, nestranné a nezávislé pomoci (viz zásady dále).
  • Distribuovat informace pro klienty poradny, které jim pomohou orientovat se v problému a následně ho řešit.
  • Zprostředkovávat pomoc sociálních a psychologických služeb na území Pardubic.
  • Spolupracovat s poskytovateli sociálních služeb a dalšími specializovanými pracovišti na území Pardubic.
Základní zásady poskytované podpory a pomoci:
  • Zachování lidské důstojnosti.
  • Pomoc a podpora vychází z individuálních potřeb osob.
  • Pomoc a podpora aktivizuje osoby, podporuje jejich samostatnost, motivuje je k činnostem vedoucím ke změně stavu.
  • Pomoc a podpora musí být poskytovány v zájmu osob a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod osob.
  • Nestrannost poradce.
  • Diskrétnost poradce.
  • Nezávislost poradce.
  • Anonymita zájemce o pomoc a podporu v případě, že si to přeje.
  • Přestože poradna nepředstavuje pracoviště, které by bylo registrováno dle Zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, za jeden ze základních principů považuje poskytovat pomoc a podporu v souladu se zásadami tohoto zákona a prováděcí vyhlášky číslo 505/2006 Sb., kterou se provádí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
  • Nenahrazovat dostupnou síť sociálních a psychologických služeb na území Pardubic.
 
Rozsah přímých poradenských služeb:
Poradna I
univerzitní aula, místnost A7
Studentská 519
532 10 Pardubice
 
Mgr. Jan Mandys, Ph.D.
e-mail: jan.mandys@upce.cz
tel.: 466 036 171
 
Pondělí od 10.00 – 12.00 hodin; změny na http://projekty.upce.cz/handicapy/aktuality/apupa.html
 
 
 
Pomoc a podpora při řešení problémů
Fakulta ekonomicko – správní nabízí studentům pomoc a podporu prostřednictvím své „Sociální poradny“. Poradna je zaměřena na řešení nepříznivé sociální, případně psychosociální situace. Nepříznivou sociální situací je myšleno oslabení nebo ztráta schopnosti řešit problémy běžného života. Důvodem může být například nepříznivý zdravotního stav, krizová životní a sociální situace, rizikové životní návyky a chování, život v sociálně znevýhodňujícím prostředí apod.
 
Rozsah přímých poradenských služeb:
Ústav veřejné správy a práva
kancelář EA 08 036
Mgr. Jan Mandys, Ph.D. (poradce)

V průběhu semestru každou středu od 14.00 do 16.00 (není nutno se objednávat předem, ale lze).

 E-konzultace: průběžně (v případě potřeby zachovat anonymitu doporučuji zřídit e-mailový účet pod fiktivním jménem).
Poradna nefunguje na principu pedagogicko-psychologického či studijního poradenství, ale funguje na principu poradenství sociálního.




Aktualizoval: Kateřina Koubová (28. ledna 2014, 11:02)