Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Projekt nazvaný Aktivizace účastníků prostřednictvím sociálních sítí a gamifikace v oblastech undertourismu chce navrátit Pardubicím a Litomyšli jejich známé budovy.

Sektor cestovního ruchu, stejně jako vzdělávání v tradičních institucích, dnes čelí řadě výzev, zejména s pandemií covid-19. Tato pandemie narušuje jak tradiční formy cestovního ruchu, tak i vyučování tradičními způsoby. Proto se pedagogové na Fakultě elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice pod vedením dr. Jiřího Kysely rozhodli vytvořit projekt, který udržitelným a přístupným způsobem studentům a veřejnosti umožní efektivní a interaktivní vzdělávání. Projekt si klade za cíl účastníky cestovního ruchu motivovat a aktivizovat je za pomoci spojení principů gamifikace, rozšířené reality a geosociálních sítí jako moderního otevřeného elektronického zdroje lokálních geodat.

Jedním z hlavních výstupů tohoto projektu bude veřejně dostupná aplikace s moderní formou rozšířené reality, která poutavým aktivizujícím a interaktivním způsobem umožní studentům a veřejnosti prezentovat lokální informace o vybraných kulturních památkách či místech.

Tato aplikace nabídne zájemcům nový pohled na významné, bohužel dnes již neexistující památky v Pardubicích a Litomyšli. Díky této „appce“ tyto důležité historické budovy znovu ožijí a alespoň v digitalizovaném světě se vrátí na své místo a opět si alespoň na nějaký čas užijí svých pár minut své bývalé slávy. Akademičtí pracovníci tak např. vymodelovali podle dostupných archiválií v Pardubicích zmizelou Bílou bránu či v Litomyšli židovskou synagogu. Gamifikace v této aplikaci spočívá v hodnocení památek skrze sociální sítě, za které poté následně získají odměnu. Tím se spojí jak zájem o kulturní dědictví, tak i příjemně strávený čas odměněný malým dárkem. Díky aplikaci se tak může rozšiřovat povědomí o známých a neznámých místech a památkách v našich městech.

Mgr. Pavla Štorková, projektová manažerka