Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Hlavní řešitel:
doc. Ing. David Veselý, Ph.D.

Projektový manažer:
Ing. Šárka Chroustovská

Finanční manažer:
Ing. Klára Vopršálková

Hlavní řešitel: doc. Ing. David Veselý, Ph.D.

Projektový manažer: Ing. Šárka Chroustovská

Finanční manažer: Ing. Klára Vopršálková

Výzva: ESF+ výzva pro VŠ, č. 02_23_022

Cíl výzvy: Podpora vysokých škol v rozvoji dovedností a kompetencí jejich pracovníků, podpora studentů a studentů se specifickými potřebami pomocí vhodných intervencí, které povedou ke snížení studijní neúspěšnosti a zvýšení kvality studia či internacionalizace.

Název projektu: KOMPAS – Kompletní podpora studijních a vzdělávacích aktivit na UPCE

Registrační číslo: CZ.02.02.XX/00/23_022/0008465

Datum zahájení realizace: 1. 1. 2024

Datum ukončení realizace: 31. 12. 2028

Poskytovatel: MŠMT

Celkové způsobilé výdaje projektu: 60 000 000,00 Kč

Cíle projektu

Projekt cílí na:

  • podporu vzdělávání AP (zavedením odborného vzdělávání a činností Centra pedagogických kompetencí) i THP pracovníků (zavedením inovativních vzdělávacích postupů, rozvojem jazykových kompetencí); 
  • práci se studenty (nastavením a realizací kariérního, psychologického asociálního poradenství, opatřeními vedoucími ke snížení studijní neúspěšnosti, podporou integrace studentů a aktivitami s talentovanými/nadanými žáky);
  • rozvoj strategického řízení UPCE (evaluací a revizí vnitřních procesů, pilotním nastavením procesů, digitalizací personální agendy, elektronizací evidencí vzdělávacích akcí pro zaměstnance a zavedením systému pravidel pro online výuku v prezenčních studijních programech); 
  • tvorbu a rozvoj studijních programů (zaváděním a rozšiřováním praxí, tvorbou či rozvojem studijních programů s vazbou na nové výzvy současnosti a adaptací programu na kombinovanou formu výuky);
  • internacionalizaci studia (odbornou jazykovou podporou při psaní disertačních prací v cizím jazyce, zaváděním předmětů v cizím jazyce do stávajících studijních programů, nastavením pomoci při výjezdech/příjezdech studentů a zahraniční spoluprací);
  • podporu zájemců o studium; podporu studentů se specifickými potřebami.

Aktivity

A1: Řízení projektu

Řízení projektu bude založeno na základních principech projektového řízení (řízení času, nákladů, kvality výstupů, řízení změn a rizik). Klíčovým prvkem této aktivity je efektivní komunikace, která bude podporována pravidelnými i ad hoc schůzkami realizačního týmu. Pro řízení projektu bude sloužit pracovní prostředí, které zahrnuje další univerzitní systémy umožňující asynchronní spolupráci a efektivní řízení projektu, jako jsou zabezpečené cloudové platformy příjemce.

Cílem aktivity je naplnění projektového záměru, dosažení cílů a hlavních přínosů. Projekt bude mít nastaven řídící systém složený z členů top-managementu univerzity, kteří budou dohlížet na řádný průběh prací, disponuje rozhodovací pravomocí a zajišťuje eskalační mechanismy. Projektový manažer bude pravidelně informovat top-management univerzity. Budou nastaveny pravidelné týdenní schůzky ve složení Projektový a Finanční manažer a garant projektu. Administrativní tým hlavního projektového týmu bude tvořen Projektovým manažerem, Finančním manažerem a Administrativním pracovníkem. Intenzivní spolupráce bude probíhat i s podpůrným administrativním týmem, který bude koordinovat dílčí aktivity na fakultách a podílet se na souladu realizace projektu s metodickým prostředím OP JAK a interními předpisy UPCE. Odborný tým hlavního projektového týmu bude centrálně koordinován Projektovým manažerem. 

A2: Školení pracovníků

Cílem rozvoje inovativních vzdělávacích postupů bude vznik katalogu vzdělávání, nového systému vzdělávání, podpora e-learningu, vznik multimediálního obsahu, dále pak vzdělávání zaměstnanců. Cílem kurzů AJ pro akademické pracovníky i THP pracovníky bude zvýšení jazykových kompetencí, a tím i rozvoj internacionalizace prostředí Univerzity Pardubice. Cílem odborného/profesního školení bude zvýšení odborných kompetencí AP, včetně odborného vzdělávání postaveného na simulační medicíně a praktické výuce, zahraničních stážích a pedagogických kurzech zaměřených na moderní pedagogické trendy. Cílem vzniku Centra pedagogických kompetencí je rozvoj schopností a dovedností v oblasti vysokoškolské pedagogiky, didaktiky, hodnocení studentů a práce s moderními technologiemi. Navazujícím cílem je zlepšit kvalitu vzdělávání na UPCE a přispět k profesnímu rozvoji akademických pracovníků. Díky uvedeným cílům budou akademičtí pracovníci schopni vést výuku v souladu se současnými požadavky na používaní inovativních metod a nových forem vzdělávání. 

A3: Práce se studenty

Cílem kariérního, psychoterapeutického, psychosociálního, krizově intervenčního poradenství a koučinku je možnost využít podpory a pomoci prostřednictvím individuálního poradenství různého typu pro studenty UPCE při překonávání nepříznivé životní situace a tím podpořit snížení studijní neúspěšnosti a zvýšení kvality studia či následné uplatnění na trhu práce. Cílem pro datovou analýzu studijní neúspěšnosti, identifikaci problémových předmětů a návrh a realizaci opatření je především snaha o zlepšení výsledků studentů a snížení studijní neúspěšnosti ve spolupráci s fakultami a garanty studijních předmětů. Taktéž integrace nového vzdělávacího nástroje pro studenty má za cíl odstranění překážek při průchodu studiem. Aktivity budou také směřovány na podporu integrace studentů – především na podporu studentských spolků. Také při těchto aktivitách mohou získat studenti nové kompetence spojené s organizací a řízením akcí, což může být užitečné pro budoucí zaměstnání. Také budou aktivity věnované nadaným studentům, jejich cílem bude vytvořit vhodné podmínky pro rozvoj schopností a dovedností, a tím zlepšit kvalitu vzdělávání.

A4: Strategické řízení instituce

Prostřednictvím revize stávajících procesů, a pilotním nastavením dalších procesů a činnosti dojde ke zkvalitnění strategického řízení na UPCE. Digitalizace vybraných formulářů v personalistice pomůže zlepšit efektivitu, přehlednost a celkovou rychlost práce personalistů. Také dojde k snadnější evidenci a uchování potřebných dokumentů. Implementací nového nástroje strategického řízení – elektronizace evidence vzdělávacích akcí pro zaměstnance – bude docíleno možnosti volby správných metod vzdělávání, jasnější evidence a kontroly, vyhneme se duplicitám ve vzdělávacích činnostech a zajistíme sdílení v rámci UPCE. Zkvalitnění strategického řízení instituce prostřednictvím vytvoření vnitřních procesů a nástrojů cílících do oblastí využití distančních prvků ve vzdělávání a hodnocení kvality vzdělávání garanty studijních programů povede ke sladění vzdělávacích cílů, očekávaných výsledků učení studentů a jejich potřeb.

A5: Tvorba a rozvoj studijních programů

Cílem zavádění či rozšiřování praxe ve studijních programech je zkvalitnění studijních programů s pozitivním dopadem na cílovou skupinu studentů. U cílové skupiny dojde účastí na praxích ke zdokonalení a upevnění dovedností studentů, získání nových zkušeností s praktickou aplikací získaných znalostí, zvýšení příležitosti vyhledání potenciálního zaměstnavatele, a tedy uplatnění studentů na trhu práce. Cílem úprav studijních programů v souladu s novými výzvami současnosti je zvýšení aplikačně orientovaného ověřování znalostí studentů z teoretických předmětů a jejich navázání na praktické kompetence a zlepšení uplatnitelnosti absolventů. Adaptace studijního programu pro kombinovanou formu vzdělávání reaguje na současné potřeby studentů a povede k posílení rozvoje profesní kompetence budoucích učitelů anglického jazyka.

A6: Internacionalizace studia

Cílem odborné jazykové podpory při psaní disertačních prací v cizím jazyce je zvýšení potenciálu publikovat úspěšně odborný text nerodilého mluvčího ve formě disertační práce v angličtině či dosáhnout publikace textu v impaktovaném časopise v relevantním kvartilu Q1, Q2. Cílem internacionalizace studijního procesu prostřednictvím zavedení předmětů vyučovaných v anglickém jazyce do bakalářských studijních programů je rozšíření jazykových kompetencí studentů a podpora zahraničních studentů při realizaci incoming mobilit. Cílem Welcome office je poskytovat informace, asistenci, podporu a poradenství pro zahraniční studenty a také pro studenty, kteří chtějí vycestovat. Sdílením zkušeností, předáním příkladů dobré praxe, společnými aktivitami se zahraničních institucí bude podpořena Internacionalizace a konkurenceschopnost univerzity.

A7: Podpora zájemců o studium

Cílem realizace společných aktivit VŠ a SŠ a propagačních akcí směřovaných na studenty SŠ je motivovat zájemce z řad SŠ ke studiu na Univerzitě Pardubice. Prostřednictvím popularizačních akcí budou předány informace o nabízených oborech, vědeckých poznatcích, nových akcích univerzity aj. Tyto akce mohou pomoci studentům získat lepší představu o nabízených oborech a kariérních možnostech. Zacílení aktivit bude směřováno na vytipované SŠ a gymnázia.

A8: Podpora studentů se specifickými potřebami

Cílem je podpora inkluze studentů se SSP do studijního prostředí univerzity. Pozornost je zaměřena na podporu studentů se SSP při studiu tak, aby toto studium bylo úspěšné. Cílem funkční diagnostiky je stanovení úpravy studijních podmínek, zajištění kompenzačních pomůcek, popř. asistence.