Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Hlavní řešitel:
PhDr. Petra Huschová, Ph.D.

Finanční a projektový manažer:
Martina Kleinová

Hlavní řešitel: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.

Finanční a projektový manažer: Martina Kleinová

Název výzvy: Výzva č. 02_23_019 Podpora pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek

Cílem projektu je podpora zkvalitnění pregraduální přípravy budoucích učitelů a učitelek. Výzva prostřednictvím vybraných aktivit podpoří implementaci schválené Reformy přípravy učitelů a učitelek v ČR, a tím přispěje k posílení systémových změn počáteční přípravy budoucích učitelů. Dále výzva umožní rozvoj odborných kompetencí studentů – budoucích učitelů a akademických pracovníků, a to nejen v oblasti inkluzivního vzdělávání, ale také v dalších aktuálních tématech. Důležitou aktivitou výzvy je rovněž podpora síťování a spolupráce mezi fakultami, katedrami fakult a spolupracujícími školami a školskými zařízeními s cílem zvýšit kvalitu teoretické i praktické přípravy budoucích učitelů.

Název projektu: Přípravné vzdělávání učitelů anglického jazyka na Univerzitě Pardubice: vzdělávání pro budoucnost

Registrační číslo: CZ.02.02.02/00/23_019/0008384

Datum zahájení realizace: 1. 9. 2024

Datum ukončení realizace: 31. 12. 2027

Poskytovatel: MŠMT

Celkové způsobilé výdaje projektu:  8 616 095,48 Kč

Klíčové aktivity

KA2: Podpora práce fakult s vytvořeným národním kompetenčním rámcem absolventa učitelství a provazba na další autoevaluační aktivity fakult

Popis KA: Bude pozitivně ovlivněna kvalita pregraduální strukturované učitelské přípravy na UPCE (studijní programy AJVZ a UAJ) prostřednictvím inovace Kompetenčního profilu učitele angličtiny; propojení předmětové (filologické) přípravy a profesní přípravy na úrovni cílů, požadavků, obsahu, metod výuky a poskytování zpětné vazby (formativní hodnocení studentů); zapojení různých aktérů –vzdělavatelů učitelů do vzdělávání; a evaluace těchto intervencí.

KA4: Podpora krátkodobých skupinových zahraničních stáží studentů, VŠ pedagogů a učitelů podílejících se na přípravě studentů – budoucích učitelů

Popis KA: Realizací pětidenních skupinových výjezdů do zahraničí budou rozšířeny kompetence studentů pregraduální učitelské přípravy, VŠ pedagogů a spolupracujících učitelů podílejících se na jejich výuce. Získané zkušenosti budou sdíleny.

KA6: Podpora spolupráce a síťování

Popis KA: Bude podpořen rozvoj odborných kompetencí VŠ pedagogů, učitelů spolupracujících škol a dalších vzdělavatelů učitelů realizací společných aktivit: tandemová výuka, studentské konference o akčních výzkumech studentů, workshopy/odborná setkání (tzv. Didaktické kluby). Bude prohloubena a rozšířena dosavadní mezipředmětová, mezioborová, mezikatederní i mezifakultní spolupráce.

KA7: Podpora vzdělávání studentů a VŠ pedagogů podílejících se na přípravě studentů – budoucích učitelů

Popis KA: Budou rozšířeny kompetence VŠ pedagogů v aktuálních tématech týkajících se přípravného vzdělávání budoucích učitelů AJ. Pro VŠ pedagogy FF UPCE budou zorganizována školení.

KA8: Podpora prevence studijní neúspěšnosti a předčasného ukončení studia studentů – přímá práce se studenty 

Popis KA: Bude podpořena prevence studijní neúspěšnosti a předčasného ukončení studia studentů 1. ročníků AJVZ prostřednictvím kurzu založeného na intenzivní přímé práci se studenty a teambuildingových aktivitách, které podpoří jejich osobnostně-sociální rozvoj a osvojení strategií pro úspěšné zvládnutí vysokoškolského studia.