Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Dne 30. března 2011 se v prostorách auly Univerzity Pardubice uskutečnil závěrečný workshop  projektu Rozvoj pedagogických a manažerských kompetencí zaměstnanců univerzity Pardubice (ROPAM). Projekt byl financovaný z evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a do rozpočtu Univerzity přinesl během dvou let skoro 6 miliónu korun.

Úvodní slovo při slavnostním zahájení pronesl pan prorektor prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.

Účelem závěrečného projektového setkání bylo zhodnocení realizovaných aktivit, dosažených výstupů a výsledků a splnění naplánovaných cílů za téměř dva roky trvání projektu. Svou činnost rovněž představila společnost Centrum andragogiky s. r. o., partner projektu, který z velké části zajišťoval lektory manažerského vzdělávání.

Výkonná manažerka projektu Bc. Eva Pražáková vystoupila s úvodní prezentací, kde představila projekt, jeho cíle, aktivity a výstupy, za lektorský tým kurzu pedagogiky promluvila paní RNDr. Jindra Lisalová, za partnera projektu vystoupil pan Mgr. Jaromír Šalek, který vedl klíčovou aktivitu 2. Celý workshop moderovala a na závěr vše shrnula koordinátorka projektu Ing. Jitka Genserová, které vděčíme za vstřícný, lidský přístup a výbornou spolupráci. K hladkému průběhu celého projektu ovšem zásadně přispěla i bezchybná práce a stoprocentní nasazení jeho finanční manažerky, Ing. Lucie Macháčové.

            Velmi zajímavé byly prezentace účastníků jednotlivých vzdělávacích modulů a zhodnocení aktivit projektu z pohledu cílové skupiny. Kurz VŠ pedagogiky zhodnotila jedna z jeho úspěšných absolventek, paní Ing. Blanka Beňová, Ph.D. z FChT. Vyzdvihla jeho přínos – rozšíření obzorů, možnost „pedagogického sebeuvědomění“ a celkové zkvalitnění procesu výuky.

Kurz VŠ pedagogiky byl koncipován jako dvousemestrální, v každém semestru proběhl 1 výukový tutoriál o délce 40 hodin, materiály k samostudiu byly zpracovány formou interaktivního CD. Kurz byl zakončen závěrečnou zkouškou, která se skládala z vytvoření přípravy na přednášku (1,5 h) včetně zpracování cílů a otázek, použití didaktické techniky a samotné prezentace.

Další zpětnou vazbu poskytl pan doc. Ing. Radovan Doleček, Ph.D. z DFJP, který se sám zúčastnil sedmi kurzů z modulu manažerského vzdělávání. Vyzdvihl výbornou organizaci, kvalitní lektorské zajištění a vhodné výukové metody. Na závěr doporučil pokračování vzdělávacích aktivit v oblasti rozvoje měkkých dovedností.

Následovalo slavnostní předání certifikátů úspěšně podpořeným osobám- absolventům kurzu VŠ pedagogiky a těm pracovníkům, kteří se zúčastnili více než čtyřiceti hodin výuky z modulu manažerského vzdělávání. Protože již 2 měsíce před plánovaným koncem projektu byly dosaženy naplánované hodnoty u všech monitorovacích indikátorů, lze projekt ROPAM považovat za úspěšný z hlediska poskytovatele podpory – MŠMT. Jaký bude však dopad tohoto vzdělávání na zlepšení vnitřních procesů na univerzitě, ukáže až čas. V průběhu pětileté udržitelnosti projektu bude ještě 2x zopakován kurz pedagogiky a některé z kurzů manažerských dovedností.

Workshop byl ukončen přátelským setkáním s drobným občerstvením ve foyer univerzitní auly, kde se diskutovalo na téma rozvoje lidských zdrojů v akademickém prostředí.

Projekt končí – naše práce nikoliv. Jsme připraveni vám pomoci s plánováním vzdělávání, kde můžeme využít zkušeností z projektu ROPAM, který se zabýval vzděláváním akademických i ostatních pracovníků Univerzity Pardubice.

Bc. Eva Pražáková, manažerka projektu ROPAM , 27. 5. 2011

Realizační tým projektu ROPAM