Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Vážení studenti fakulty chemicko-technologické,

dovolte mi Vás pozvat na třídenní kurz: Trénink komunikačních dovedností, který se bude konat ve dnech 25. - 27. září t.r.

Témata jednotlivých dní:

Sociální percepce

Cílem kurzu je, aby si jeho účastníci uvědomili a sami prožili, jak si člověk utváří své dojmy: co a jak o sobě sděluji já sám a jak vnímám druhé. Na základě toho dokázali prohloubit svoje schopnosti pro komunikaci a utváření vztahů v reálném pracovním týmu. Kurz je praktiky orientovaný na okamžité využití dovedností v praxi. Osnovy: Co a jak o sobě sděluji já sám (co sdělit mohu a chci a nakolik se mi to ve skutečnosti daří), nácvik sebereflexe a vnímání zpětné vazby ze sociálního okolí, Jak vnímám druhé lidi, jak se prolíná sebeprezantace s vnímáním druhého, Nácvik poznávání druhých pomocí „percepčních klíčů“ nebo „intuice“             
 

Sociální komunikace

Cílem kurzu je osvojit si nové dovednosti v mezilidské komunikaci, především na pracovišti se zákazníky a partnery. Umět vést konstruktivní dialog, naslouchat druhé straně a modelovat průběh rozhovoru správně volenými otázkami, dokázat přesvědčivě argumentovat a zvládat námitky. Kurz je praktiky orientovaný na okamžité využití dovedností v praxi. Osnovy: Verbální a neverbální komunikace, prostředky a funkce v dorozumívání mezi lidmi (v běžném a profesním životě), Komunikační omyly (dorozumíváme se pouze slovy…, slova a věty přesně vyjadřují myšlenky…, slyšet není totéž co poslouchat…) a nácviky správné komunikace, Komunikační bariéry (vyjádření, která blokují komunikaci – přikazování, poučování, moralizování, osočování, lhaní…) a nácviky jak se jim vyhnout.

Sociální interakce

Cílem kurzu je rozšířit znalosti a dovednosti účastníků v uplatňování komunikačních technik v rámci běžných mezilidských vztahů na pracovišti. Naučit je vyjednávat v obtížných situacích, tlumit problémy a podněcovat interakce a příznivé klima ve skupině - účast a zájem na práci týmu. Kurz je praktiky orientovaný na okamžité využití dovedností v praxi. Osnovy: Základní typ sociální interakce – interakce ve dvojicích, způsoby vedení komunikace k dosažení osobních cílů (v běžném a profesním životě), Chování a cíle v komunikaci, kooperativní (spolupracující - výsledkem je společný úspěch nebo neúspěch) a kompetitivní (soutěživý- výsledkem je úspěch na jedné straně a prohra na straně druhé) a nácvik poznávání mechanismů kooperativní/kompetitivní komunikace, Facilitace/mediace jako techniky pro podněcování interakce ve skupině (poznávání skupiny, odstraňování napětí a bariér, vytváření důvěry a pozitivního klima ve skupině), nácviky technik podněcování vzniku příznivých vztahů

Předpokládaný časový harmonogram:

9:00 -13:00 a 14:00 - 18:00 h

Zájemci, hlaste se, prosím, na níže uvedené adrese:

Ing. Petr Teplý, CSc.

e-mail: petr.teply@upce.cz

tel.: 466 037 278