Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Hlavní ideou projektu byla modernizace stávajících speciálních chemicko – biologických oborů na Univerzitě Pardubice, která měla spočívat v inovaci teoretické i praktické části výuky. 

V rámci inovací teoretické části byly všechny přednášky pro studenty upraveny s využitím nových výukových materiálů (výuková DVD, CD) či odborných publikací, zakoupených z prostředků projektu. Vedle inovace samotných přednášek v rámci všech vyučovaných předmětů KA1 a KA2 (biologie, mikrobiologie, biochemie, imunologie, instrumentální metody analytické, laboratorní informační systém, laboratoř z analytické chemie, pokročilá instrumentální analýza pro bioanalytiky, základy lékařské genetiky, klinická biochemie II) byla pro výuku předmětu biochemie v rámci projektu sepsána a do výuky začleněna skripta s názvem Obecná biochemie autorů L. Korecká, Š. Štěpánková a A. Čegan a pro výuku mikrobiologických předmětů skripta Obrazový atlas bakterií a hub autorky P. Mosio. Dílčím cílem bylo také vytvoření virtuální knihovny, kde jsou studentům zpřístupněny všechny připravené studijní materiály.

Pro výuku všech praktických inovovaných bakalářských i magisterských předmětů byly v průběhu projektu zakoupeny speciální biochemikálie a biochemické testy. Neméně důležitý byl pro praktickou výuku také nákup drobných (stolní centrifuga, lázeň s termostatem, kombinované i monoklimatické chladničky, magnetické separátory, jedno a vícekanálové pipety, tlakoměry, třepačky, hematologický roller a řada dalších) i investičních (mikroskopy Nikon Eclipse E200, centrifugy, spektrofotometr pro mikrotitrační destičky, termostaty, chladničky s monitoringem teploty, elektroforetické aparatury apod.) laboratorních přístrojů a spotřebního materiálu, který umožnil značné zefektivnění výuky jednak zlepšením stávajících či zavedením nových laboratorních úloh a současně možností samostatnější práce studentů.

Akademičtí pracovníci (CS2) získali díky poskytnutým finančním prostředkům možnost zvyšovat si vzdělání na odborné úrovni formou účasti na odborných seminářích a také na jazykové (zahraniční kurzy, individuální kurzy) a pedagogické.

Důležitá a přínosná byla i propagace projektu a studijních oborů, která probíhala v duchu pravidel publicity a výsledkem jsou webové stránky projektu, stránka na sociální internetové síti facebook, letáky, spot prezentovaný v městských autobusech a letním kině, realizace mediální kampaně, propagační materiály a další drobné předměty. V průběhu realizace projektu vycházely články propagující realizovaný projekt a inovované obory v univerzitním Zpravodaji a dalších titulech. Členové projektového týmu se pravidelně účastnili dnů otevřených dveří a aktivně propagovali inovované obory cílovým skupinám.