Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Přesnou shodu pište do uvozovek

Úvodní slovo při slavnostním zahájení pronesl pan prorektor prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.

Účelem závěrečného projektového setkání bylo zhodnocení realizovaných aktivit, dosažených výstupů a výsledků a splnění naplánovaných cílů za téměř dva roky trvání projektu. Svou činnost rovněž představila společnost Centrum andragogiky s. r. o., partner projektu, který z velké části zajišťoval lektory manažerského vzdělávání.

Výkonná manažerka projektu Bc. Eva Pražáková vystoupila s úvodní prezentací, kde představila projekt, jeho cíle, aktivity a výstupy, za lektorský tým kurzu pedagogiky promluvila paní RNDr. Jindra Lisalová, za partnera projektu vystoupil pan Mgr. Jaromír Šalek, který vedl klíčovou aktivitu 2. Celý workshop moderovala a na závěr vše shrnula koordinátorka projektu Ing. Jitka Genserová, které vděčíme za vstřícný, lidský přístup a výbornou spolupráci. K hladkému průběhu celého projektu ovšem zásadně přispěla i bezchybná práce a stoprocentní nasazení jeho finanční manažerky, Ing. Lucie Macháčové.

            Velmi zajímavé byly prezentace účastníků jednotlivých vzdělávacích modulů a zhodnocení aktivit projektu z pohledu cílové skupiny. Kurz VŠ pedagogiky zhodnotila jedna z jeho úspěšných absolventek, paní Ing. Blanka Beňová, Ph.D. z FChT. Vyzdvihla jeho přínos – rozšíření obzorů, možnost „pedagogického sebeuvědomění“ a celkové zkvalitnění procesu výuky.

Kurz VŠ pedagogiky byl koncipován jako dvousemestrální, v každém semestru proběhl 1 výukový tutoriál o délce 40 hodin, materiály k samostudiu byly zpracovány formou interaktivního CD. Kurz byl zakončen závěrečnou zkouškou, která se skládala z vytvoření přípravy na přednášku (1,5 h) včetně zpracování cílů a otázek, použití didaktické techniky a samotné prezentace.

Další zpětnou vazbu poskytl pan doc. Ing. Radovan Doleček, Ph.D. z DFJP, který se sám zúčastnil sedmi kurzů z modulu manažerského vzdělávání. Vyzdvihl výbornou organizaci, kvalitní lektorské zajištění a vhodné výukové metody. Na závěr doporučil pokračování vzdělávacích aktivit v oblasti rozvoje měkkých dovedností.

Následovalo slavnostní předání certifikátů úspěšně podpořeným osobám- absolventům kurzu VŠ pedagogiky a těm pracovníkům, kteří se zúčastnili více než čtyřiceti hodin výuky z modulu manažerského vzdělávání. Protože již 2 měsíce před plánovaným koncem projektu byly dosaženy naplánované hodnoty u všech monitorovacích indikátorů, lze projekt ROPAM považovat za úspěšný z hlediska poskytovatele podpory – MŠMT. Jaký bude však dopad tohoto vzdělávání na zlepšení vnitřních procesů na univerzitě, ukáže až čas. V průběhu pětileté udržitelnosti projektu bude ještě 2x zopakován kurz pedagogiky a některé z kurzů manažerských dovedností.

Workshop byl ukončen přátelským setkáním s drobným občerstvením ve foyer univerzitní auly, kde se diskutovalo na téma rozvoje lidských zdrojů v akademickém prostředí.

Projekt končí – naše práce nikoliv. Jsme připraveni vám pomoci s plánováním vzdělávání, kde můžeme využít zkušeností z projektu ROPAM, který se zabýval vzděláváním akademických i ostatních pracovníků Univerzity Pardubice.

Bc. Eva Pražáková, manažerka projektu ROPAM , 27. 5. 2011

Realizační tým projektu ROPAM