- Úvod
-
Základní informace o projektu
-
Projektové aktivity
-
Partner
-
Realizační tým
-
Vzdělávací semináře
-
„European Industrial Doctoral School – Summer Workshop 2014“
-
International Seminar 2014
-
International Seminar 2013
-
International seminar 2012
-
Hodnocení aktivit
-
Důležité odkazy
-
Kontakty
Kontakty:
koordinátor projektu:
Ing. Monika Vejchodová
telefon +420 466 036 417
e-mail Monika.Vejchodova@upce.cz
Na Univerzitě Pardubice působí oddělení – Oddělení pro rozvoj a mezinárodní vztahy a Oddělení pro vzdělávání a výzkum, která se snaží iniciovat vznik projektů (rozvojových, národních, mezinárodních), asistovat při jejich přípravě a realizaci, poskytovat informační a konzultační servis.
S ohledem na změny v hodnocení výsledků vědy a výzkumu, na nutnost nárůstu účelového (projektového) a externího financování vědy a výzkumu, na vznik a rozvoj vědeckovýzkumných center na Univerzitě Pardubice, vzrůstá zájem a motivace akademických pracovníků a studentů doktorských studijních programů o přípravu a zapojení se do projektů různého typu.
V našem projektu GROFF se soustředíme na výchovu a vzdělávání akademických a vědeckovýzkumných pracovníků, studentů doktorských studijních programů, podpůrných pracovníků a budování spolupráce s dalšími institucemi. Účelem projektu je vytvoření systému projektové podpory společně se zvýšením aktivity a úspěšnosti při přípravě a podávání projektů.
Aktivity projektu budou řešeny v partnerství s Technologickým centrem AV ČR, expertním subjektem v oblasti mezinárodní podpory vědy a výzkumu.
Číslo operačního programu: CZ.1.07
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: 7.2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj
Oblast podpory: 7.2.4 Partnerství a sítě
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.4.00/17.0106
Realizátor projektu: Univerzita Pardubice
Doba realizace: 1. 8. 2011 – 31. 7. 2014
Hlavní cíle projektu
Hlavním cílem projektu je navazování, rozvoj a posilování spolupráce Univerzity Pardubice s různými, primárně zahraničními subjekty, a to za účelem:
- získání potřebných zkušeností (formou stáží),
- vytvoření a rozvoje celouniverzitního systému kvalifikované podpory pro přípravu a řízení projektů, s důrazem na mezinárodní vědeckovýzkumné projekty.
Záměrem je vytvořit systém projektové podpory fungující napříč celou univerzitou (Grant Office), který povede ke zvýšení úspěšnosti při podávání projektů a získávání finanční podpory především ze zahraničních zdrojů. Grant Office bude aktivně vytvářet příležitosti, poskytovat informační servis a poradenství, metodicky vést vědeckovýzkumné týmy, organizovat školení a semináře a vzdělávat.
Dalšími neméně důležitými cíli projektu jsou:
- vzdělávání cílové skupiny v oblasti věcného a finančního řízení, komunikačních a prezentačních dovedností, legislativního přehledu, jazykových a ICT kompetencí potřebných pro kvalitní přípravu a úspěšné řízení projektů;
- zvýšení informovanosti o programech podpory;
- sdílení zkušeností a dobré praxe formou interaktivních setkání (stáže, workshopy, konference).
Kontrolované výstupy projektu
Proškolená cílová skupina
Vytvořené a zrealizované vzdělávací kurzy
Učební materiály, manuály
Absolvované praxe a stáže
Uspořádané workshopy a konference
Popis cílové skupiny
Projekt je zaměřen na následující cílovou skupinu:
A. Podpůrní pracovníci
B. Akademičtí pracovníci
C. Studenti doktorských studijních programů
D. Další pracovníci zabývající se vědou a výzkumem
Přínos
Cílová skupina (tedy zaměstnanci univerzity a studenti doktorského studia) získají vzdělání a dovednosti v oblasti přípravy a realizace projektů a v dalších oblastech, které s přípravou a realizací projektů úzce souvisí. Projekt přinese nadstavbové vědomosti, které není možné získat v průběhu standardního studia a často ani v průběhu další kariéry.To přispěje ke zvýšení úspěšnosti univerzity při podávání výzkumných i rozvojových projektů a získávání další účelové finanční podpory, primárně ze zahraničních zdrojů.
KA01 – Vzdělávání v oblasti jazykových a ICT kompetencí
KA01 je podpůrnou aktivitou pro jednodušší a efektivnější přípravu a realizaci budoucích projektů, absolvování stáží a školení.
KA02 – Vzdělávání v oblasti projektového managementu
Teoretická příprava pro týmovou práci (tvorbu a řízení týmů, role jednotlivců, motivace členů), prezentování projektového záměru (v ČJ i v AJ) a kvalitní přípravu a řízení projektů.
Pro podpůrné a akademické pracovníky (pracovníky Grant Office) bude zrealizováno na míru šité interaktivní školení zakončené mezinárodně platným a uznávaným certifikátem projektového manažera. Tento certifikát bude známkou kvality jak při spolupráci v rámci Univerzity Pardubice, tak především při spolupráci s externími subjekty.
Účastníci kurzů se rovněž seznámí s důležitými mezinárodními, rozvojovými a národními dotačními tituly.
Pro cílovou skupinu budou pořádány diskusní semináře, jejichž cílem bude nejenom informovat o činnosti Grant Office tak, aby byly co nejpřínosnější pro projektové týmy, společnou přípravu, úspěšnou realizaci a řízení projektů.
KA03 – Zahraniční a místní stáže, odborná školení v zahraničí
Důležitá a prakticky orientovaná klíčová aktivita, která vhodně doplňuje aktivity ostatní. Jejím cílem je zvýšit vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými subjekty (s důrazem na zahraniční, zkušené v oblasti přípravy, realizace a řízení mezinárodních vědeckovýzkumných projektů) a přispět tak k lepšímu přenosu poznatků.
KA04 – Learning by doing (cílené praktické vzdělávání projektových týmů)
Prakticky orientovaná vzdělávací aktivita zaměřená na odborný růst a rozvoj projektových týmů. Aktivita bude primárně zaměřena na práci s týmy v oblasti přípravy a řízení:
- mezinárodních vědeckovýzkumných projektů
- partnerství
- národních vědeckovýzkumných projektů
- mezinárodních vzdělávacích a rozvojových projektů
- rozvojových projektů.
KA05 – Vzdělávání v oblasti legislativní podpory, diseminace a komercionalizace výsledků VaV
Záměrem této aktivity je představit právní předpisy vážící se k projektům a účasti vysokých škol v projektech, a to jednotlivě i ve vzájemných souvislostech a především v podobě přijatelné a pochopitelné pro laiky v oblasti právní.
Tato aktivita bude současně zaměřena i na komerční právní předpisy a komerční zvyklosti a oblast spolupráce univerzit s aplikační sférou.
KA06 – Elektronická podpůrná aplikace pro přípravu, řízení a administraci projektů
Univerzita Pardubice využívá interní informační systém, v rámci kterého funguje modul Granty a projekty. V současné době probíhá v rámci tohoto modulu prostá evidence projektů s pohledem na čerpání finančních prostředků. V rámci této klíčové aktivity dojde k analýze celého interního informačního systému univerzity a navržení možností logického propojení jednotlivých modulů a subsystémů včetně možnosti využívání modulu Granty a projekty při přípravě a řízení realizovaných projektů.
KA07 – Odborné workshopy/konference
Jedná se o tematicky zaměřená pracovní setkání se zástupci ostatních projektových kanceláří z České republiky a ze zahraničí. V průběhu jednotlivých akcí dojde k představení vybraných projektových kanceláří, pozitivních i negativních zkušeností z oblasti přípravy a realizace projektů, k diskusi o vybraných tématech a k předávání zkušeností.
KA08 – Hodnocení odborných aktivit
Cílem této klíčové aktivity je vytvoření systému a vlastní hodnocení výsledků a přínosu ostatních odborných klíčových aktivit. Hodnocení bude uskutečňováno ze 2 pohledů, tj. z pohledu cílové skupiny a lektorů.
Partner projektu: Technologické centrum AV ČR
Univerzita Pardubice spolupracuje s partnerem projektu, Technologickým centrem AV ČR (TC AV), již dlouhodobě.
Univerzita je členem sítě NINET, v rámci které úzce spolupracuje s Národním informačním centrem pro evropský výzkum v TC AV. TC AV zajišťuje činnost národních kontaktních bodů pro Rámcové programy Evropského společenství (RP). V rámci této sítě dochází k šíření informací o možnosti zapojení do RP,, ke konkrétní pomoci při psaní projektů a k vlastnímu psaní projektových žádostí a administraci realizovaných projektů. V neposlední řadě je nabízena služba vyhledávání partnerů. TC AV pořádá ve spolupráci se členy sítě NINET řadu seminářů, v rámci kterých poskytuje informace o RP, o výzvách a jejich podmínkách, o využívání elektronických služeb Evropského společenství (např. IPR Help Desk, Partner Search aj.).
V roce 2005 zřídilo TC AV s podporou MŠMT ČR Českou styčnou kancelář pro evropský výzkum (CZELO) v Bruselu. TC AV je členem celoevropské sítě sdružující obdobně orientovaná centra všech členských zemí EU.
Partner se aktivně podílel na přípravě projektu a v průběhu realizace bude spolupracovat na klíčových aktivitách KA02, KA03, KA04 a KA07. V jednotlivých KA bude hrát následující roli:
KA02 – Vzdělávání v oblasti projektového managementu:
- představení Rámcových programů EU, Rámcového programu pro konkurenceschopnost a inovace (CIP), popř. dalších mezinárodních dotačních titulů a výzev v rámci těchto programů,
- výběr zahraničních a národních expertů, kteří mají zkušenosti s přípravou a řízením primárně mezinárodních projektů, sjednání tematického zaměření dle potřeb cílové skupiny, oslovení a pozvání expertů.
KA03 – Zahraniční a místní stáže, odborná školení v zahraničí:
- organizace diskusních workshopů a stáží na vlastních pracovištích Partnera (v Praze a v Bruselu),
- spolupráce při výběru vhodných českých a zahraničních přijímacích pracovišť, jejich prvotní oslovení.
KA04 - Learning by doing (cílené praktické vzdělávání projektových týmů):
- praktické vzdělávání za účasti odborníků Partnera a/nebo Partnerem oslovených konzultantů zaměřené na psaní žádostí o grant, věcné a finanční řízení projektů, zpracování průběžných a závěrečných zpráv a zpracování vzorových projektových žádostí, manuálů a podpůrných dokumentů.
KA07 – Odborné workshopy/konference:
- pomoc s výběrem cílové skupiny mimo UPa a dalších účastníků,
- výběr, oslovení a pozvání řečníků a expertů (národních a mezinárodních).
Koordinátor projektu |
Ing. Monika Vejchodová |
Finanční manažer I. |
Jana Novotná DiS. |
Finanční manažer II. |
Ing. Lucie Macháčová |
|
|
Vedoucí vzdělávacích aktivit |
Mgr. Eva Pražáková |
Vedoucí KA04 – mezinárodní projekty |
Ing. Jitka Genserová |
Vedoucí KA04 – národní projekty |
Ing. Martina Valášková |
|
|
Fakultní koordinátor DFJP |
doc. Ing. Jaroslav Kleprlík, Ph.D. |
Fakultní koordinátor FES |
Ing. Pavlína Čížková |
Fakultní koordinátor FEI |
Ing. Martina Zavadilová |
Fakultní koordinátor FF |
PaedDr. Monika Černá, Ph.D. |
Fakultní koordinátor FChT |
Ing. Iva Ulbrichová, CSc. |
Fakultní koordinátor FR |
Bc. Pavla Nováková |
Fakultní koordinátor FZS |
Ing. Eva Kynclová |
|
|
IT specialista |
Ing. Martin Stroupek |
25. - 26. 6. 2014 – Trénink vyjednávání v projektovém týmu (Ing. Vít Prokůpek)
17. 6. 2014 – MS Outlook (Ladislava Spálenská)
16. 6. 2014 – Tajemství manipulace a přesvědčování (Ing. Vít Prokůpek)
12. 6. 2014 – Nový občanský zákoník a jeho dopady na veřejnou VŠ (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
11. – 12. 6. 2014 MS Project (RNDr. Olga Šedivá)
2. 6. 2014 – MS Powerpoint (Pavel Tesárek)
26. – 30. 5. 2014 - E.I.D.S. Summer Workshop 2014
21. 5. 2014 – Networking jako předpoklad úspěchu ve 21. století (Ing. Vít Prokůpek)
30. 4. 2014 - MS Word (Pavel Tesárek)
24. 4. 2014 – OPEN ACCES
10. 4. 2014 – GROFF HORIZON 2020 – MARIE CURIE SKLODOWSKA ACTIONS
2. – 3. 4. 2014 - Excel II. (Pavel Tesárek)
24. – 31. 3. – Vzdělávací kurz a certifikace projektových manažerů 2014 (CEP a. s.)
13. 3. 2014 – Duševní vlastnictví a jeho ochrana – autorskoprávní ochrana (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
6. 3. 2014 - Duševní vlastnictví a jeho ochrana – licence (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
25. 2. 2014 - Duševní vlastnictví a jeho komercializace – spin-off společnosti (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
5. 2. 2014 - Duševní vlastnictví a jeho ochrana – průmyslověprávní ochrana (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
30. 1. 2014 - Veřejné zakázky prakticky III. (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
21. 1. 2014 – Závazky a řešení sporů (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
16. 1. 2014 – Představení platformy Industrial Doctoral School
12. 12. 2013 - Typy smluvních vztahů (JUDr. Karel Zuska)
5. 12. 2013 - Pracovněprávní vztahy (JUDr. Karel Zuska)
28. 11. 2013 - Právní rámec financování včetně strukturálních fondů EU (JUDr. Karel Zuska)
27. 11. 2013 - Kurz PROKRASTINACE (Mgr. Viktor Kustein)
19. 11. 2013 - Problematika veřejné podpory (JUDr. Karel Zuska)
13. 11. 2013 - Korporátní postavení VŠ jako výzkumné organizace (JUDr. Karel Zuska)
30.-31. 10. 2013 - MS Project (RNDr. Olga Šedivá)
24. 10. 2013 - Veřejné zakázky prakticky II. (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
22. 10. 2013 - MS Word (Pavel Tesárek)
15.-16. 10. 2013 - Adobe Photoshop (Petr Cába)
7. 10. 2013 - Intenzivní příprava před certifikací PM dle IPMA (Ing. Jiří Krátký)
25.-26. 9. 2013 - MS Excel II. (Pavel Tesárek)
24. 9. 2013 - MS Powerpoint (Pavel Tesárek)
29. 5. 2013 - Veřejné zakázky prakticky (JUDr. Karel Zuska, Dr. Aleš Vlk)
10.-11. 4. 2013 - MS Excel III. (Pavel Tesárek)
21. 3. 2013 - Efektivní prezentace na konferenci (Matěj Forman)
13.-14.3.2013 - MS Project (RNDr. Olga Šedivá)
20.-21. 20. 2013 - Excel III. (Pavel Tesárek)
30. 1. 2013 - Finanční řízení projektů pro FF (Ing. Lucie Macháčová)
16. 1. 2013 - Finanční řízení projektů (Ing. Lucie Macháčová)
17. 12. 2012 - Simulace projektu (Ing. Krátký, Ing. Doležal)
5.-6. 12. 2012 - Excel II. (Pavel Tesárek)
21.-22.11. 2012 - Adobe Photoshop (Petr Cába)
7. 11. 2012 - Outlook (Ladislava Spálenská)
24. 10. 2012 - Excel I. (Pavel Tesárek)
26.-27. 9. 2012 Excel II. (Pavel Tesárek)
6. 9. 2012 - Zákoník práce po novele (JUDr. Petr Bukovjan)
3. 9. 2012 - Osobnostní diagnostika (Ing. Miroslav Sponer)
21. 6. 2012 - Konverzace s rodilým mluvčím (Andrew Mulhall)
20. 6. 2012 - Outlook (Ladislava Spálenská)
18.-19. 6. 2012 - Prezentační dovednosti (Mgr. Marie Princlová)
12. 6. 2012 - Excel I. (Pavel Tesárek)
3. 5. 2012 - Konverzace s rodilým mluvčím (Andrew Mulhall)
5. 4. 2012 - Konverzace s rodilým mluvčím (Andrew Mulhall)
17. 4. 2012 - Osobnostní diagnostika (Ing. Miroslav Sponer)
28.-29. 3. 2012 - Aktivizace lidského potenciálu (Ing. Miroslav Sponer)
6. 3. 2012 - Konverzace s rodilým mluvčím (Andrew Mulhall)
22. 2. 2012 - Outlook (Ladislava Spálenská)
6. 2. 2012 - Týmová práce (Mgr. Marie Princlová)
2. 2. 2012 - Konverzace s rodilým mluvčím - AJ (Andrew Mulhall, BA.)
25. 1. 2012 - Osobnostní diagnostika (Ing. Miroslav Sponer Ph.D.)
16. 1. 2012 - Konverzace s rodilým mluvčím - AJ (Andrew Mulhall, BA.)
9.-10. 1. 2012 - Prezentační dovednosti (Mgr. Marie Princlová)
12. 12. 2011 - Efektivní realizace projektů OP VK (Ing. Monika Vejchodová)
13. 12. 2011 - Veřejné zakázky (Mgr. Oxana Rudá)
5. 12. 2011 - Motivační seminář k zapojení do mezinárodních projektů v oblasti elektrotechniky a ICT
1. 12. 2011 - Týmová práce (Mgr. Marie Princlová)
12. 10. 2011 - Jak na projekty - dotační tituly
19. 10. 2011 - Osobnostní diagnostika (Ing. Miroslav Sponer Ph.D.)
4.-5. 10. 2011 - Aktivizace lidského potenciálu (Ing. Miroslav Sponer Ph.D.)
19. 9. 2011 - VŠ zákon (doc. Ing. Jakub Fischer Ph.D.)
Date: 25. – 30. 5. 2014
Venue: Pardubice
E.I.D.S. Summer Workshop:
List of Abstracts (online version)
Photogallery
„European Industrial Doctoral School – Summer Workshop 2014“
- Registration form
- Programme
- General information
- Accommodation tips
- Speakers
- Materials concerning the seminar
- Photogallery
Topic:
Horizon 2020, Marie Curie Actions, Erasmus+ - the new era of EU projects
Interconnection between Erasmus+, other EU projects and operational programmes
Sharing of good practice with EU educational and mobility projects
Sharing of good practice among mobility/international offices
Date: |
May 13 - 14, 2014 |
Venue: |
Pardubice, Jan Kaspar Hall (premises of Regional Authority of the Pardubice Region) |
Accompanying Programme: |
Evening Banquet (Pardubice Chateau) |
Speakers: |
Representatives of European Commission and European University Association (EUA) Representatives of Technology Centre AS CR and National Agency for European Educational Programmes (DZS-NAEP) Coordinators and partners of EU educational and mobility projects (national and international) |
Organiser: |
University of Pardubice, Office of International Affairs and Development, |
Contact: |
Ing. Linda Ondráčková, Ph.D., linda.ondrackova@upce.cz, tel. +420 466 036 133 |
www: | http://projekty.upce.cz/groff/ms2014.html |
Registration form: | http://projekty.upce.cz/groff/ms2014/registration.html |
Seminar is free of charge.
Seminar is realized under the auspices of the President of Pardubice Region and the Rector of the University of Pardubice.
International Seminar 2013 - The Secret of Successful Projects
- Registration form
- Programme
- General information
- Accommodation tips
- Speakers
- Materials concerning the seminar
- Photogallery
Topic:
How to design international R&D projects?
Experience with managing and coordinating of „FP7“ projects
Sharing of good practice with European projects
Date: |
16. – 17. 9. 2013 |
Venue: |
Hotel Zlatá hvězda, Litomyšl, Czech Republic (http://www.zlatahvezda.com/english/index_en.php) |
Accompanying Monday Programme: |
Visit of Faculty of Restoration (http://www.upce.cz/en/fr/index.html) Visit of Cultural City of Litomyšl (http://www.litomysl.cz/?lang=en) Evening Banquet |
Speakers: |
Representative of CZELO (Czech Liaison Office for Research, Development and Innovation), Coordinators and partners of FP7 projects (national and international) |
Organiser: |
University of Pardubice, |
Project: | Grant Office – the way to succesful projects |
Contact: |
Ing. Pavlína Čížková, pavlina.cizkova@upce.cz, tel. +420 466 036 072 |
www: | http://projekty.upce.cz/groff/ms2013.html |
Registration form: | http://projekty.upce.cz/groff/ms2013/registration.html |
Seminar is free of charge.
The seminar will be organised by the University of Pardubice under the auspices of the Společnost pro projektové řízení, o.s., Czech Republic, a Project Management Association.
International seminar 2012 - How do project offices work?
Topic:
SECTION 1 – Project office activities (lectures)
SECTION 2 – How to design international R&D projects? (workshop)
Date: |
16. – 17. 2. 2012 |
Venue: |
University Hall, Pardubice |
Organiser: |
University of Pardubice, |
Contact: |
Ing. Lenka Vítková, e-mail: lenka.vitkova@upce.cz, tel. +420 466 036 133 |
Seminar is free of charge
- Welcome lecture
- Closing lecture
- Registration form
- Invitation
- General information
- Programme
- Programme - S1
- Abstract template
- Paper template
- Accommodation tips
- Map of the campus
Professional patronage of the event is provided by Společnost pro projektové řízení, o.p., Česká republika
Na každém semináři z KA01, 02 a 05 jsou účastnici kurzů požádáni o vyplnění elektronického dotazníku, který je distribuován prostřednictvím IS Portál vzdělávání. V okamžiku, kdy vedoucí KA potvrdí v systému účast frekventanta na kurzu, automaticky se mu odešle dotazník. Ten je poté vyhodnocen a uložen v systému. Výsledky - připomínky účastníků jsou průběžně vyhodnocovány a vedoucí KA o nich komunikuje s lektory. Některé náměty budou zohledněny pří opakování seminářů v následujícím období.
Lektoři zároveň vypracovávají závěrečnou zprávu, ve které popisují průběh akce a uvádějí hodnocení z jejich strany.
Ve zpětných vazbách velmi často účastníci kladně hodnotili praktické využití. Byl dán dostatečný prostor pro dotazy přítomných a řešení jejich problémů.
V klíčových aktivitách 01, 02 a 05 budou rozesílány dotazníky elektronicky prostřednictvím Portálu vzdělávání po absolvování kurzů. Výsledek zpětné vazby je dostupný na Portálu vzdělávání.
V dalších KA (KA03, KA04) a KA07 budou i nadále vyplňovány dotazníky v tištěné podobě. Ty jsou pak uložené u jednotlivých vedoucích klíčových aktivit. V případě zájmu je možné do nich nahlédnout.
Informace o Evropském sociálním fondu v ČR: www.esfcr.cz
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR: www.msmt.cz
Technologické centrum AV ČR: www.tc.cz
Koordinátor projektu
Ing. Monika Vejchodová
telefon ++420 466 036 417
e-mail monika.vejchodova@upce.cz
Vedoucí vzdělávacích aktivit
Mgr. Eva Pražáková
telefon ++420 466 036 434
e-mail eva.prazakova@upce.cz
Finanční manažer
Jana Novotná, DiS.
telefon ++420466 036 789
e-mail jana.novotna@upce.cz